Pink Eminence
20/05/2015

Artkick tuo kulttuurin työpaikoille ensi syksynä

Kulttuurin avaimet käteen -periaatteella työpaikoille tuovaa Artkick-konseptia on pilotoitu kevään aikana erilaisissa työyhteisöissä. Onnistuneiden kokeilujen rohkaisemana kaikkien aikojen ensimmäinen Artkick rantautuu yrityksiin ja yhteisöihin syksyllä 2015. Lähde mukaan!

Artkick on organisaatiolle helppo tapa hyödyntää kulttuurista sisältöä: ohjelma on mietitty ja tuodaan yritykseen avaimet käteen -periaatteella. Ohjelmassa on musiikkia, tarinateatteria, sirkusta sekä kuva- ja soveltavaa taidetta. Niiden avulla voidaan esimerkiksi kehittää yhteishenkeä ja ilmapiiriä, saada esiintymisvalmennusta tai vain tuoda virkistystä keskelle työarkea. Artkickia ei ole rajattu tiettyyn ajankohtaan, vaan jokainen osallistuja voi pitää oman Artkick-tapahtumansa vapaasti ensi syksyn aikana.

Artkick on Pinkin kehittämä konsepti, joka syntyi uskostamme siihen, että kulttuurilla ja kulttuurin tekijöillä on työpaikoillekin monipuolista annettavaa. Haluamme törmäyttää luovien tekijöiden osaamista eri muodoissaan myös työyhteisöjen arkeen.

Tero Annanolli veti luovuustyöpajan Varmassa ja Forum Viriumin suunnittelupäivässä rakennettiin ihmispyramidia

Tero Annanolli veti luovuustyöpajan Varmassa ja Forum Viriumin suunnittelupäivässä rakennettiin ihmispyramidia

”Artkick onnistui saamaan kaikki luontevasti toimimaan yhdessä, silti oman yksilöllisen ominaislaatunsa säilyttäen. Ei syntynyt kilpailuhenkistä vertailua, vaan kaikki tsemppasivat toisiaan ja saivat keskittyä sekä omaan tekemiseensä että yhteisiin kuvioihin. Tällaista kokeilun ja oppimisen iloa ja vetreyttävää vaihtelua tarvittaisiin enemmänkin normitoimistoduunia elävöittämään”, todettiin yhdessä palautteessa.

Kevään pilottien tarkoituksena oli testata, miten valmiiksi mietittyjä ohjelmavaihtoehtoja voi soveltaa erilaisiin tarpeisiin, tiimin rakennuksesta muutosvastarinnan käsittelyyn tai suunnittelupäivän käynnistämiseen. Palaute oli pelkästään positiivista: 95 prosenttia osallistujista oli tyytyväisiä ohjelmaan ja kolme neljästä oli halukas osallistumaan Artkickiin uudestaan.

Mediatoimisto Voiton toimitusjohtajan Sari Haaviston terveiset Artkickiin osallistumista harkitsevalle työyhteisölle ovat, että kannattaa ehdottomasti. “Tässä on niin monta hyötykulmaa. Jos miettii, että hankinko tällaisen session itse vai otanko valmiin paketin, niin ehdottomasti valitsen valmiin paketin”.

Kiinnostuitko Artkickistä? Valikoimassa on laaja skaala erihintaista ja -kestoista ohjelmaa. Ota rohkeasti yhteyttä, niin kerromme lisää ohjelmavaihtoehdoista!

Paula Rahtu, puh. 050 364 9715, paula (at) pinkeminence.fi
www.artkick.fi