Pink Eminence
05/03/2015

Kotkan kaupunki uudistaa Meripäiviä

Kotkan kaupunki, joka on Kotkan Meripäivien tuotannon taustalla, tekee työtä Suomen kolmanneksi suosituimman kaupunkitapahtuman kehittämiseksi. Meripäiviä uudistetaan kaupunkitapahtumana ja kansanjuhlana, joka tarjoaa elämyksiä eri ikäisille kävijöilleen ja jossa merellisyys ja paikallisuus näkyy. Uusi musiikkilinjaus toteutuu jo ensi kesänä, kun musiikkiareenan suurten konserttien tuotantokumppaniksi valikoitui Fullsteam Agency. Samalla areenan ruokatarjontaa kehitetään festivaalin vetovoimatekijäksi.

Koko Meripäivien konseptia ja muuta ohjelmatarjontaa, kuten Lasten Meripäiviä, uudistetaan yhtenä kokonaisuutena yhdessä kaupunkilaisten kanssa.Tapahtuman halutaan kiinnostavan kävijöitä entistä laajemmalta alueelta ja tuovan seudulle entistä enemmän tuloja.

Meripäivien kävijäkokemusta halutaan kehittää muun muassa parantamalla viihtyisyyttä ja monipuolistamalla sisältötarjontaa. Lapset, perheet ja nuoret otetaan jatkossa entistä keskeisimmiksi kohderyhmiksi. Tämä näkyy vuoden 2015 Meripäivillä muun muassa siten, että lapsille ja nuorille suunnattu ohjelma muuttuu maksuttomaksi.

Pink Eminence Consulting työstää kaupungin työn tueksi selvitystä ja ehdotuksia, joissa katsastetaan tapahtuman kehitystarpeita eri näkökulmista. Kehitystyö Kotkassa rakentuu luonnollisesti Kotkan seudun, toimijoiden ja Meripäivien olemassa oleville vahvuuksille. Neljännesmiljoona kävijää saa jatkossa entistä hienomman tapahtumakokemuksen. Työstä Pinkissä vastaa Outi Raatikainen.