Ohjaamot ovat uudenlaista kaupunkien yhden luukun palveluperiaatteen toimintaa, joka tarjoaa nuorille apua työpaikan, asunnon tai koulutuksen hankintaan. Uudentyyppisen palvelun malli haastaa myös sen eri tuottajat, sidosryhmät ja yhteistyökumppanit kunnallisista päätöksentekijöistä lähtien. Ohjaamo Vantaa halusi kehittää Ohjaamon viestintää ja markkinointia niin, että se vastaa paremmin kohderyhmien tarpeisiin. Se tilasi Ananas, Bananas & Cucumber Creative Oy:ltä (ABCC) ja Pinkiltä sen yhteistyökumppanina palvelumuotoilua, jolla viestintä ja markkinointi eri kohderyhmille saadaan haltuun.

Palvelumuotoiluprosessin avulla suunnittelimme käytännön työkalut, joilla esimerkiksi jokainen vantaalainen päättäjä saa Ohjaamosta juuri itselleen tarpeellista tietoa silloin kun sitä tarvitaan. Halusimme, että viestinnän ja markkinoinnin toteutuksen kannalta toimintamallin seuraaminen pitkin vuotta on yksinkertaista, tavoitteellista ja tuloksellista. Työn taustalle tehtiin viestinnän ja markkinoinnin strategian hahmotus.

vantaa.fi/ohjaamo